These past days 😪😌😏😡

Senaste veckan har varit en bergodalbana med blandade känslors. I was basically a nervous wreck 😰


Först kom det bra nyheter. Efter många olika träff på Scania med 2 olika chefer och hälsokontroll fick jag ett samtal från Elin förre veckan att de vill erbjuda mig en tjänst på Scania ✌🏾😄 Igår va jag på anställningstillfället, där vi fick reda på vår rättigheter och skyldigheter samt lön osv. 

Jag ska på introduktionsvecka redan imorgon och så vill de att jag går en utbildning för behörighet om B-truck (höglyftstruckar) 🚜 Ska bli spännande! 🌟 Älskar verkligen att testa nya banor och utvecklas. Jag känner att jag växer som person! Scania är en riktigt bra företag med. Mojligheten att utvecklas och klättra upp är stor! 👌🏾

Det tråkiga nyheter va att säga upp mig från Coop-broterminalen. Jag förstod inte hur uppskattade jag va där tills nu. Trots att jag bara jobbat där i 18 månader så har jag lyckats bygga otroligt fina relationer med ett gäng sköna människor. En tjej kompis grät, mina chefer blev ledsna att jag skulle sluta men glada för min skull! Pruduktionstyrningschef kom även till mig och ville erbjuda mig en annan tjänst på Coop, nämligen "transport" vilken innebär att jag sköta in-ut leveranser osv. Man blir då tjänsteman och det blir högre lön och andra förmåner men tiderna gällde 7-16. Jag kan inte sitta i köerna 4 timmar om dagen, plus att jag tackade redan JA till Scania 😐
Sista dagen va intensivt. Jag fick fina presenter av en vän. Vi fikade med tårta och jag tackade alla för den tiden jag fick vara en del av coop. Det va tungt, väldigt tungt att säga hejdå 😥 måste jag säga. 

Mitt i allt så har jag lite tråkiga problem med mina övriga familj. Vissa saker håller jag privata och det här en en av de så jag kommer inte skriva i detaljer vad det är men jag har mått skit över det. Förhoppningsvis går det över snart. När jag bestämmer mig för en sak, då är det så. Jag vänder mig aldrig tillbaka. Jag står för mina beslut och tillåter inte någon att förstöra det livet jag byggt för mig själv! Nu har jag en egen familj, helt fantastiska småliv och en underbar man. De tänker jag ägnar min energi och tid på! 

Vi lyckades hitta på en del roligheter mitt i all röran. Det blev en mor-dotter dag på stan där vi handlade likadana jackor och lite vår kläder till min 6 årig. Vi hängde på MOS och käkade mongoliskt. Igår va vi på exploria center, jätteuppskattade av barnen. Sedan blev det middag på heron. 
Idag blir det nog en promenad ute efter tvätten. 

Imorgon ska hela familjen vakna 05.30. Nu kommer vi alla går upp samtidigt, äta frukost och stressa oss vidare till jobbet, dagis & skolan. Men så värt för vi alla är ju hemma på kvällen igen. Nu kan vi äta middagar tillsammans. Vi hinner även med glas i solen och lek i parken när det börjar bli ljusare ute. Det är första gången jag kommer har ett jobb med vanliga arbetstimmar. Jag tror det passa mig bra. Jag är morgonpigg och kvällstrött so What can go wrong 🤔 

Hörs snart //kram 🌻

Kommentera här: