My New Job 🚜

Hej vänner! 


Mina veckor har varit lärorikt! Första veckan gick jag på introduktionsvecka. 
Nu vet jag det mesta om Scania som företag. Hur de arbetar, ergonomi, basic skills anpassade till Scanias regler och arbetssätt bl.a. och olika arbetsuppgifter osv. Scania är stort och har massvis med olika byggnad runt om i Södertälje och även andra delar av världen. 
Jag är på byggnad 230 som heter chassi. 
Jag hamnade på logistiken, vilket innebär att vi kör truck, leverera lastbilsdelar och artiklar till de som monterar på linen. Jag är jätteglad över att har hamnat på den positionen och inte linen. Jag trivs bättre där och har erfarenhet om logistiken 
Efter första veckan fick jag komma ut till min avdelning och där fick jag följa med några i min grupp som lärde mig 3 olika positioner. Allt va SÅ JÄKLAR rörigt första veckan. Jag trodde a l d r i g att jag skulle lära mig denna system. Vi jobbar både med data och kroppen! Jag tycker det är kanon. 

Jag fick komplettera mina truck behörigheter också i torsdags. Nu har jag behörighet att köra A1, 2, 3, 4, B1, 2, 3 och D1 🙌🏾 Den här veckan är det första gången jag fick köra några pass själv. Jag va ju nervös i fall jag skulle sabba allt och gör fel men jag tog det bara lugnt när jag beställde artiklar och plockade delar och så. 

And guess What, det gick lätt som en plätt 😤 Allt flyter på och jag verkar begripa det mesta. Fett stolt är jag på mig själv! Fick även beröm från kollegorna att jag har kommit in i alla arbetsuppgifter väldig fort på kort tid 🤓👊🏾 Nej men det känns sjukt bra hittills. #happyme 😉

Kommentera här: